Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Início
Archives
Announcements
Indexadores
Submissions
Template
About
About the Journal
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 44 (2025): Revista Cocar. Edição Especial
No. 44 (2025): Revista Cocar. Edição Especial
Dossiê: Razão, filosofia, arte e cultura: a formação humana em debate
DOI:
https://doi.org/10.31792/rc.vi44
Published:
12/12/2025
Sobre a Revista Cocar
Sobre a Revista Cocar
about the Revista Cocar
Ivanilde Apoluceno de Oliveira, Lucélia
pdf (Português (Brasil))
Apresentação
Presentation of the dossier “Reason, philosophy, art and culture: a debate on human formation”
Presentation of the dossier “Reason, philosophy, art and culture: a debate on human formation”
Cláudio Pires Viana, Simone de Magalhães Vieira Barcelos, Made Júnior Miranda, Cristian Andrey Pinto Lima, Euzébia Oliveira Noleto, Elielson Ribeiro de Sales
pdf (Português (Brasil))
Artigos
Towards a decolonial pedagogy
questioning knowledge production and human formation in dehumanizing times
Astrogildo Fernandes da Silva Júnior
pdf (Português (Brasil))
A Pesquisa Acadêmica: Por uma escrita [que] co[m]vida e liberta para a formação humana
Investigación académica: Por una escritura [que] co[n]vida y libera para la formación humana
Valdineia Rodrigues Lima, Ana Clédina Rodrigues Gomes
pdf (Português (Brasil))
Panecastic Philosophy and Paulo Freire:
emancipation as the principle of the human formation project
Dayanna Pereira dos Santos, Suzana Lopes Albuquerque
pdf (Português (Brasil))
The social role of the art in the human development contributions to a critical-emancipatory education
The social role of the art in the human development contributions to a critical-emancipatory education
Weliton Peres da Silva, Hellen Jaqueline Marques
pdf (Português (Brasil))
The problematization of modern culture and rationality:
what the presence of indigenous people in higher education has taught us
José Licinio Backes, Ruth Pavan
pdf (Português (Brasil))
Um olhar sobre o conceito de democracia e educação
A look at the concept of democracy and education
Marcela Rodrigues Santos, Maria José Pereira de Oliveira Dias
pdf (Português (Brasil))
Pedagogical practice of Physical Education in the literacy cycle: a critical study at the public school
Pedagogical practice of Physical Education in the literacy cycle: a critical study at the public school
Made Júnior Miranda, Silas Alberto Garcia, Euzébia Oliveira Noleto
pdf (Português (Brasil))
Uma análise socioantropológica das raízes e práticas do autoritarismo brasileiro: desafios para uma formação política emancipatória
Un análisis socioantropológico de las raíces y prácticas del autoritariaismo brasileño: desafíos para una formación política emancipatoria
Daniel Lucas de Jesus Oliveira, Renata Ramos da Silva Carvalho
pdf (Português (Brasil))
Freedom, property and formation according to John Locke
Freedom, property and formation according to John Locke
Ged Guimarães, Veronise, Yara Fonseca de Oliveira e Silva
pdf (Português (Brasil))
Deaf Histories in Mathematics Education: Resistance, Difference, Resilience
Deaf Histories in Mathematics Education: Resistance, Difference, Resilience
Rosenilda Rocha Bueno, Emerson Rolkouski
pdf (Português (Brasil))
Literature, Marxism, and human development
a reading of George Orwell's 1984
Joana Peixoto, Marivan dos Santos Lima
pdf (Português (Brasil))
Humanização, inclusão e matemática: possibilidades do desenvolvimento do pensamento algébrico no encontro entre estudantes cegos e videntes
Humanization, inclusion and mathematics: possibilities for the development of algebraic thinking in the encounter between blind and non-blinded students
Ana Carolina Faustino, Elielson Ribeiro de Sales
pdf (Português (Brasil))
Contemporary culture, Art and Formation in Adorno
Contemporary culture, Art and Formation in Adorno
Estelamaris Brant Scarel
pdf (Português (Brasil))
Sustainability of the cerrado:
a factor of humanization, traditional knowledge and flavors fot the maintenance of life
Lucycândida dos Santos Reis, Valmira dos Santos Reis, João Roberto Resende Ferreira
pdf (Português (Brasil))
Português
Reflections on philosophy, art and education in human development
Juliane Aparecida Ribeiro Diniz, Monaliza Alves Lopes
pdf (Português (Brasil))
Mathematics Education Laboratory and theoretical influences
a state of knowledge
Karem Keyth de Oliveira Marinho, Maria Alice de Vasconcelos Feio Messias, Érick André Lima Machado
pdf (Português (Brasil))
Image and education: art as a potential for emancipation
Image and education: art as a potential for emancipation
Paulo Henrique da Costa Morais, Rita Márcia Magalhães Furtado, Simone de Magalhães Vieira Barcelos, Gabriella Eduarda Costa Campos
pdf (Português (Brasil))
Interfaces entre a dignidade, a formação humana, e as estruturas familiares no campo do direito internacional e da psicologia
Interfaces between dignity, human development, and family structures in the field of international law and psychology
Lila Maria Spadoni, Tarek El Ghadban
pdf (Português (Brasil))
Recognition and Freedom in Axel Honneth's Critical Theory of Education
Recognition and Freedom in Axel Honneth's Critical Theory of Education
Paulo Vitorino Fontes
pdf (Português (Brasil))
Educar para outra essência do pensar
Educate for another essence of thinking
Marcos Aurélio s Fernandes
pdf (Português (Brasil))
Racionais MC’s as Interpreters of Brazil:
Aesthetic Experience and Social Critique
Fernando Gimbo, Marcio Penna Côrte Real
pdf (Português (Brasil))
Conceptual and Legal Parameters of Bilingual Education for Deaf People in Brazil
Conceptual and Legal Parameters of Bilingual Education for Deaf People in Brazil
Edson Pinheiro Wanzeler
pdf (Português (Brasil))
O homem cordial: uma leitura do conto rosiano “Minha Gente” na perspectiva da obra “Raízes do Brasil”
The cordial man: a reading of the rosarian short story “Minha Gente” from the perspective of “Raízes do Brasil”
Sueli Teresinha de Abreu Bernardes
pdf (Português (Brasil))
A felicidade em Aristóteles e a constituição do homem virtuoso na pólis grega
Happiness in Aristotle and the Formation of the Virtuous Man in the Greek Polis
Cláudio Pires Viana, Cristian Andrey Pinto Lima
pdf (Português (Brasil))
A Padronização da Cultura: Possibilidades e limites na formação docente
The Standardization of Culture: Possibilities and Limits in Teacher Training
Vera Lúcia Alves Mendes Paganini, Paula Viturino da Silva, Alice Oliveira Sousa Costa
pdf (Português (Brasil))
Razão e cultura no capitalismo cognitivo: repercussões no trabalho e na formação humana
Reason and culture in cognitive capitalism: repercussions on work and human education in schools
Raquel Aparecida Marra da Madeira Freitas
pdf (Português (Brasil))
Education, Freedom, and the Unveiling of the Rural Educator in LEDOC-UFNT
Education, Freedom, and the Unveiling of the Rural Educator in LEDOC-UFNT
Ubiratan Francisco de Oliveira
pdf (Português (Brasil))
“A vida mera das obscuras" in Frida Khalo and Cora Coralina
“A vida mera das obscuras" in Frida Khalo and Cora Coralina
Rúbia Garcia de Paula, Wesley Luis Carvalhaes
pdf (Português (Brasil))
Português
Português
Deniza Geny Silva Machado, Suely dos Santos Silva
pdf (Português (Brasil))
Notes on the Narcissistic Personality in Theodor W. Adorno
Notes on the Narcissistic Personality in Theodor W. Adorno
Ivan Duarte Brochado, Cristiane Souza Borzuk, Nivaldo Alexandre de Freitas
pdf (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
Português (Brasil)
English
Google Metrics
Google Metrics
Block title
Os Conteúdos da Cultura Corporal do Movimento Ministrados nas Aulas de Educação Física Escolar
7341
Didática, Interculturalidade e Formação de professores: desafios atuais
5639
Evidências de Validade de Conteúdo das Subescalas Acadêmicas da SRBCSS-III: Escalas Renzulli
4832
A sobre-excitabilidade e a educação nas altas habilidades ou superdotação
3483
Interseccionalidades na educação especial e educação do campo em uma escola ribeirinha Amapaense
2888