Apresentação Dossiê: A educação brasileira em (re)construção: tensões, impasses e perspectivas

Presentation Dossier:The Brazilian education in (re)construction: tensions, challenges and perspectivesnd perspectives

Authors

Keywords:

Apresentação

Abstract

Apresentação Dossiê: A educação brasileira em (re)construção: tensões, impasses e perspectivas

Presentation  Dossier: The Brazilian education in (re)construction: tensions, challenges and perspectives

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Renata Ramos da Silva Carvalho, Universidade Estadual de Goiás (UEG)

Pós-doutora, Doutora e Mestra em Educação pela Universidade Federal de Goiás (UFG). Professora efetiva da Universidade Estadual de Goiás (UEG), Unidade Universitária de Inhumas, no curso de Pedagogia e no Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE-UEG/Inhumas). Desenvolve estudos e pesquisas e orienta estudantes de mestrado, prioritariamente, no campo das políticas educacionais. Coordenadora do Grupo de Estudo e Pesquisa em Políticas Educacionais – GEPPE-UEG/Inhumas. Integrante da Rede de Pesquisas Universitas/Br.  Tese premiada com menção honrosa na área da Educação no Prêmio Capes de Tese do ano de 2018.

E-mail: renata.ramos@ueg.br   ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7461-6698

 

Alda Maria Duarte Araújo Castro, UFRN

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte, Professora Associada IV do Departamento de Educação da UFRN, Professora visitante da Universidade Federal da Paraíba (UFPB), Líder do Grupo de Pesquisa Política de Educação Superior (UFRN) no Diretório de Grupos de Pesquisa do Brasil/CNPq. E-mail: aldacastro01@hotmail.com

Orcid: https://orcid.org/0000-0001-6740-6257

João Ferreira de Oliveira, UFG

Doutor (2000) e pós-doutor em Educação pela USP (2010; 2016). É Professor Titular da UFG. É Bolsista de Produtividade em Pesquisa do CNPq - Nível 1B - CA ED - Educação.

E-mail: joao_ferreira_oliveira@ufg.br. Orcid: https://orcid.org/0000-0002-4135-6340.

 

References

Não se aplica

Published

17/09/2024

How to Cite

RAMOS DA SILVA CARVALHO, R.; DUARTE ARAÚJO CASTRO, A. M.; DE OLIVEIRA, J. F. Apresentação Dossiê: A educação brasileira em (re)construção: tensões, impasses e perspectivas: Presentation Dossier:The Brazilian education in (re)construction: tensions, challenges and perspectivesnd perspectives. Revista Cocar, [S. l.], n. 27, 2024. Disponível em: https://periodicos.uepa.br/index.php/cocar/article/view/9344. Acesso em: 5 dec. 2025.

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.