“Educação Financeira Transforma”? Uma análise do projeto de formação de professores da Associação Nova Escola e do Instituto XP
“Financial Education Transforms”? An Analysis of the Teacher Training Project by the Nova Escola Association and the XP Institute
Abstract
O presente artigo analisa um curso de formação de professores, o projeto "Educação Financeira Transforma”, uma parceria entre a Associação Nova Escola e o Instituto XP, a fim de discutir a educação financeira proposta no mesmo, questionando se de fato ela é capaz de produzir transformação. Para isso, o texto inicia com uma apresentação dos agentes responsáveis pelo projeto, evidenciando as estratégias de formação docente que eles possuem. Após isso, apresenta o projeto para então fazer uma análise detalhada da trilha financeira proposta na empreitada. Por fim, são feitas considerações sobre o projeto, identificando aspectos ideológicos da educação financeira.
Palavras-chave: Educação financeira; Ideologia; Formação de professores.
Abstract
This article analyzes a teacher training course, the project "Financial Education Transforms", a partnership between the Nova Escola Association and the XP Institute, in order to discuss the financial education proposed within it, questioning whether it is truly capable of producing transformation. To achieve this, the text begins with an introduction to the agents responsible for the project, highlighting their teacher training strategies. It then presents the project and proceeds with a detailed analysis of the financial pathway proposed in the initiative. Finally, considerations are made about the project, identifying ideological aspects of financial education.
Keywords: Financial education; Ideology; Teacher training.
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